Hello world!

En gamification-byrå är född – Playable.

En tanke som grott länge har nu blivit lite verklighet. Att korsbefrukta speldesign och reklamkommunikation. Se på problem utifrån att målgruppen/konsumenten/användaren är en spelare. Vilka behov finns, och vilket beteende vill vi åt?

Att låna in sättet att berätta en interaktiv historia från hur de stora MMORPG-spelen gör. Korsa det med hur integrerade kampanjer försöker kommunicera idag.

Hur får man alla kontaktpunkter som web, mobiler, geografisk positionering och alla social medier att lira ihop? Hur får man en konsument/användare/spelare att bli hookad och engagerad?

Det finns massor att göra och upptäcka. Det här, att ta in speldesign i kommunikationskonceptet, går sedan i höstas under namnet Gamification.

Playable.se lanseras i ett slags beta-skick, ett pågående projekt. Gjort är bättre än perfekt liksom. Är du mer nyfiken på vad Playable skulle kunna göra i ett samarbete med dig, hör av dig!

0 Comments

Leave a reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*